書 展 「 欣 宜 化 」 有 乜 唔 好 ?

04 年 書 展 , 欣 宜 威 晒 。

唔 知 由 幾 時 開 始 , 名 星 、 偶 像 出 書 , 加 埋 相 關 簽 名 show , 變 成 香 港 書 展 主 打 節 目 , 最 經 典 首 推 04 年 欣 宜 《 減 肥 日 記 》 。 但 有 文 化 人 就 慨 嘆 , 呢 股 「 欣 宜 化 」 風 氣 , 對 提 升 優 質 文 化 毫 無 幫 助 … …

撰 文 : 楊 卓 華

1


zoom


zoom

彭 : 其 實 我 係 話 欣 宜 減 肥 ( 寫 書 ) 好 好 賣 , 係 香 港 社 會 文 化 一 個 唔 正 常 轉 變 … … 我 日 係 講 , 一 個 唔 識 中 文 人 , 可 以 出 一 本 減 肥 書 而 大 賣 , 我 覺 得 係 一 個 奇 怪 異 數 , 嚴 格 講 , 係 一 個 文 化 悲 哀 。

2


zoom


zoom

郭 : 我 唔 認 同 。 欣 宜 中 文 好 唔 好 , 我 唔 評 論 , 但 係 佢 減 肥 ( 成 功 ) 就 真 係 件 好 事 。 如 果 佢 寫 一 本 減 肥 成 功 書 , 好 好 賣 , 我 就 一 都 唔 出 奇 。 唔 同 書 針 對 唔 同 目 的 , 我 覺 得 冇 必 要 話 邊 個 好 邊 個 唔 好 , 大 家 都 係 相 信 市 場 力 量 。

彭 : 香 港 搞 出 版 , 冇 乜 人 熟 得 過 我 , 我 點 會 唔 了 解 個 市 場 ? 但 問 題 係 … … 香 港 出 版 , 已 經 冇 咁 運 行 , ( 出 版 界 ) 若 果 再 ( 只 係 ) 搞 冇 文 化 、 或 提 升 唔 到 學 問 , 淨 係 為 賺 錢 , 人 質 素 只 會 越 來 越 低 ; 當 社 會 質 素 越 來 越 低 , 佢 ( 讀 者 ) 要 求 亦 會 慢 慢 沉 落 去 。

郭 : ( 次 文 化 堂 ) 之 前 出 版 有 關 董 建 華 、 葉 劉 淑 儀 書 都 好 瘋 魔 , 食 正 當 時 政 治 氣 氛 , 其 實 亦 係 相 信 市 場 , 某 程 度 上 , 搵 董 建 華 、 葉 劉 淑 儀 做 題 材 , 同 搵 hotcha 等 名 星 偶 像 一 樣 , 都 係 食 名 人 效 應 。

3


zoom

彭 : 因 為 基 本 上 呢 個 唔 係 一 個 「 書 展 」 , 而 係 一 個 「 書 墟 」 , 係 一 個 全 世 界 最 爛 書 展 。 咁 點 解 我 要 參 與 呢 個 咁 濁 水 呢 ? 因 為 香 港 有 個 高 地 價 政 策 , 令 書 店 生 存 空 間 好 窄 … … 唯 一 方 法 就 係 趁 呢 咁 多 人 出 沒 時 候 , 將 ( 書 店 無 法 繼 續 擺 賣 ) 番 出 曝 一 曝 光 , 你 話 悲 唔 悲 哀 ?

郭 : 書 展 、 書 墟 , 都 只 係 一 個 名 堂 , 我 覺 得 如 果 以 入 場 人 數 作 為 量 度 話 , 香 港 書 展 肯 定 係 一 年 成 功 過 一 年 , 而 且 我 個 人 覺 得 書 展 已 盡 力 保 持 一 個 平 衡 , 譬 如 舉 辦 好 多 名 家 講 座 。

發表迴響

