選 戰 分 析 系 列 : 公 民 黨 選 舉 部 署 五 個 謎

公 民 黨 今 屆 立 法 會 選 舉 初 期 氣 勢 不 俗 , 但 係 經 過 一 輪 選 舉 論 壇 之 後 , 走 勢 開 始 變 得 反 覆 。 距 離 投 票 日 唔 夠 一 星 期 , 公 民 黨 選 舉 點 部 署 ? 《 蘋 果 批 》 今 集 請 公 民 黨 秘 書 長 鄭 宇 碩 , 同 我 解 答 有 關 公 民 黨 部 署 上 五 個 問 題 。

主 持 : 楊 卓 華

民 調 反 覆 點 算 ?


zoom

八 月 初 以 來 , 公 民 黨 民 調 支 持 度 表 現 好 反 覆 , 港 島 區 一 度 俾 葉 劉 追 貼 , 九 西 毛 孟 靜 支 持 度 更 一 度 跌 至 一 成 以 下 , 擔 唔 擔 心 ?


zoom


zoom

鄭 宇 碩 :
的 確 有 擔 心 , 因 為 整 體 形 勢 對 泛 民 不 利 , 建 制 選 舉 機 器 威 力 大 家 舊 年 區 議 會 選 舉 都 見 過 。 好 多 泛 民 中 人 都 覺 得 , 家 民 調 所 顯 示 , 對 親 中 陣 營 支 持 度 係 低 估 … … 民 調 有 起 有 落 , 專 家 話 基 本 上 起 落 都 仲 係 樣 本 錯 誤 ( 誤 差 ) 界 限 之 內 , 意 思 即 係 話 仲 未 見 到 突 出 趨 向 , 令 人 有 少 少 安 心 , 但 係 大 家 都 知 道 好 多 區 勝 負 繫 於 百 分 之 一 、 二 , 所 以 更 加 形 成 寸 土 必 爭 。

社 民 連 搶 票 點 應 付 ?


zoom

今 屆 見 到 同 屬 泛 民 社 民 連 , 五 個 選 區 係 咁 追 擊 公 民 黨 , 係 咪 大 出 你 意 料 之 外 ?

鄭 宇 碩 :
承 認 今 次 選 舉 其 中 一 個 ( 特 色 ) 係 泛 民 面 ( 互 相 競 爭 ) , 建 制 派 同 樣 出 現 , 可 能 冇 咁 厲 害 , 自 己 爭 奪 自 己 本 身 基 礎 票 , 你 都 見 啦 , 泛 民 冇 協 調 , 咁 多 條 隊 出 , 麻 雀 亂 飛 , 大 家 其 實 都 係 爭 奪 緊 泛 民 票 … … 社 民 連 一 成 立 , 因 為 個 選 舉 制 度 如 此 , ( 如 果 ) 能 夠 政 治 光 譜 吸 引 到 爭 取 民 主 最 基 層 、 最 激 進 百 分 之 十 ( 選 民 ) , 佢 就 可 以 區 取 得 一 席 … … 佢 戰 略 就 係 咁 , 民 主 派 突 出 佢 最 激 進 形 象 。

政 治 點 樣 定 位 ?


zoom

眾 多 個 泛 民 黨 派 之 間 , 以 政 治 光 譜 來 講 , 公 民 黨 會 點 樣 定 位 自 己 ?

鄭 宇 碩 :
香 港 政 治 光 譜 其 實 好 窄 , 大 家 都 傾 向 走 中 間 , 唔 會 太 極 端 , 好 容 易 你 又 講 , 我 又 講 … … 民 調 睇 到 , 我 支 持 者 育 水 平 係 較 高 , 年 齡 係 介 乎 三 十 歲 到 五 十 歲 之 間 … … 佢 要 求 我 好 理 性 咁 分 析 政 策 , 唔 好 走 向 極 端 , 好 清 楚 同 社 民 連 係 有 分 野 。 佢 ( 社 民 連 ) 亦 都 好 標 榜 佢 比 我 左 , 佢 亦 希 望 畀 人 好 激 進 形 象 , 好 唔 滿 意 現 狀 。


zoom

如 果 將 公 民 黨 同 民 主 黨 比 , 可 唔 可 以 話 民 主 黨 係 比 較 右 ?

鄭 宇 碩 :
未 必 一 定 。 民 主 黨 , 好 坦 率 講 , 過 去 表 現 未 必 咁 理 想 , 內 部 有 好 多 困 難 , 因 而 好 多 民 主 運 動 支 持 者 對 我 政 黨 有 較 大 期 望 。

缺 乏 樁 腳 點 睇 ?


zoom

好 多 分 析 指 公 民 黨 其 中 一 個 問 題 係 冇 乜 地 區 樁 腳 支 援 , 你 擔 唔 擔 心 會 重 蹈 去 年 區 議 會 選 舉 覆 轍 ?

鄭 宇 碩 :
呢 個 係 我 弱 項 , 我 歷 史 短 亦 冇 充 份 經 過 好 長 時 間 區 議 會 選 舉 慢 慢 建 立 樁 腳 , 都 係 憑 形 象 … … 同 立 法 會 選 舉 制 度 唔 同 , 區 議 會 係 單 議 席 單 票 , 講 得 粗 俗 就 係 「 隻 揪 」 … … ( 去 年 區 選 ) 我 出 四 十 幾 個 人 ( 參 選 ) , 當 選 率 一 定 係 低 。 如 果 你 想 當 選 率 高 , 就 不 如 出 十 個 , 或 者 頂 多 出 十 五 個 … … 大 家 都 知 道 我 資 源 非 常 有 限 , 人 力 、 錢 好 有 限 , 建 制 方 面 聽 講 拎 二 、 三 億 出 , 我 唔 夠 一 百 萬 … … 但 係 黨 要 發 展 地 區 工 作 , 你 要 搵 批 人 做 嘛 , 輸 贏 你 都 要 去 。

泛 民 優 勢 仍 在 ?


zoom

Freeman :
泛 民 同 建 制 派 , 以 前 得 票 係 六 四 比 , 但 係 近 年 差 距 變 得 越 越 接 近 。 你 驚 唔 驚 泛 民 優 勢 會 被 打 破 呢 ?

鄭 宇 碩 :
當 然 擔 心 , 雖 然 對 選 舉 席 位 未 必 有 好 嚴 重 影 響 , 我 都 希 望 對 香 港 市 民 , 對 北 京 , 對 全 世 界 表 示 , 我 仍 然 有 超 過 百 分 之 五 十 選 票 支 持 , 如 果 呢 個 都 做 唔 到 , 對 我 講 呢 個 係 一 個 嚴 重 的 挫 折 , 呢 個 冇 得 賴 , 輸 就 係 輸 。 我 成 日 都 話 畀 人 聽 , 百 分 之 六 十 選 民 支 持 我 , 我 政 綱 係 清 清 楚 楚 寫 明 要 盡 快 實 行 雙 普 選 , 起 碼 今 次 , 即 使 跌 票 , 都 有 超 過 百 分 之 五 十 選 民 清 清 楚 楚 支 持 我

發表迴響

