解 構 曾 鈺 成 「 不 認 黨 」 情 意 結

立 法 會 今 日 正 式 開 鑼 , 但 之 前 民 建 聯 曾 鈺 成 角 逐 主 席 一 事 之 上 , 就 出 現 一 段 「 不 認 黨 」 小 插 曲 , 一 條 簡 單 問 題 「 係 咪 共 產 黨 員 」 佢 都 答 到 含 含 糊 糊 , 背 後 隱 藏 可 能 係 複 雜 情 意 結 … … 撰 文 : 楊 卓 華

立 法 會 選 舉 期 間 , 眾 多 被 指 「 隱 形 左 派 」 的 候 選 人 , 往 往 都 會 指 摘 這 是 對 手 「 抹 黑 攻 擊 」 。


zoom

 

梁 國 雄 :
曾 鈺 成 你 係 咪 中 共 黨 員 , 你 有 冇 參 加 中 共 黨 團 活 動 ? … … 你 秘 密 咁 保 持 中 共 黨 籍 , 係 咪 ?


zoom

 

曾 鈺 成 :
我 係 保 持 民 建 聯 黨 籍 … … 你 都 話 秘 密 , ( 所 以 我 ) 都 唔 會 秘 密 講 啦 … …


zoom

 

當 面 對 一 尖 銳 或 具 爭 議 性 問 題 , 選 擇 用 一 模 稜 兩 可 字 眼 去 打 發 對 手 , 本 來 係 政 客 常 見 技 巧 。 但 今 次 長 毛 問 題 只 係 「 你 係 咪 共 產 黨 員 」 , 共 產 黨 統 治 緊 中 國 係 客 觀 事 實 , 而 香 港 本 來 就 係 中 國 「 不 可 分 割 一 部 份 」 , 加 上 民 建 聯 親 中 人 盡 皆 知 , 問 題 本 身 其 實 並 不 尖 銳 , 亦 冇 乜 爭 議 性 , 點 解 曾 鈺 成 都 要 咁 閃 縮 ? 背 後 隱 藏 心 態 , 先 係 事 件 最 堪 玩 味 地 方 。

" 民 建 聯 成 立 以 來 , 我 被 多 次 問 過 呢 個 問 題 , 我 可 以 好 坦 白 咁 講 , 我 從 來 冇 答 過 。 至 到 今 日 , 香 港 人 對 共 產 黨 概 念 , 我 認 為 仲 係 好 負 面 睇 法 。 "
─ ─ 曾 鈺 成 昨 日 於 商 台 《 在 晴 朗 的 一 天 出 發 》 發 言

2


zoom

 

其 實 , 眾 所 周 知 , 回 歸 之 後 好 多 香 港 人 已 經 越 來 越 「 愛 國 」 。 但 曾 鈺 成 同 好 多 親 北 京 人 士 一 樣 , 都 有 一 種 古 怪 情 意 結 : 對 於 阿 爺 給 予 好 處 , 佢 可 以 照 收 不 誤 , 但 當 一 被 人 指 係 「 親 北 京 」 , 佢 就 會 馬 上 「 起 晒 槓 」 , 話 人 抹 黑 佢 。 呢 種 莫 名 罪 疚 感 , 反 映 可 能 係 一 種 自 我 憎 恨 自 卑 情 意 結 。


zoom

 

獅 子 山 學 會 創 辦 人 李 兆 富 :
點 解 「 親 北 京 」 陣 營 到 今 日 仲 有 咁 深 層 次 自 卑 感 呢 ? 立 法 會 選 舉 期 間 , 「 親 北 京 」 陣 營 候 選 人 俾 人 指 住 個 鼻 鬧 「 保 皇 黨 」 , 都 唔 敢 反 駁 一 句 ︰ 「 我 都 係 選 民 投 票 選 出 , 咁 樣 鬧 我 即 係 侮 辱 香 港 選 民 ! 」 有 咁 自 卑 「 保 皇 黨 」 , 再 加 上 咁 自 卑 立 法 會 主 席 , 香 港 政 治 生 態 認 真 畸 形 。 莫 非 佢 心 底 都 知 道 , 自 己 有 唔 見 得 光 , 唔 可 以 堂 堂 正 正 將 自 己 信 念 講 出 ? 點 解 佢 唔 可 以 「 心 相 信 , 口 承 認 」 ? 我 就 話 佢 根 本 唔 信 ! 呢 人 無 得 救 !


zoom

 

當然 , 曾 鈺 成 咁 閃 縮 , 可 能 佢 根 本 就 唔 係 共 產 黨 員 , 只 希 望 故 弄 玄 虛 , 令 人 以 為 佢 係。 近 年 好 多 「 疑 似 」 親 中 人 士 都 會 用 呢 一 招 , 例 如 問 佢 係 咪 中 聯 辦 , 佢 就 只 係 答 「我 同 中 聯 辦 有 偈 傾 」 蒙 混 過 關 。 曾 鈺 成 身 為 民 建 聯 創 黨 主 席 , 好 多 人 會 預 期 佢 係 根正 苗 紅 共 產 黨 , 假 如 曾 鈺 成 承 認 唔 係 , 就 算 冇 人 笑 佢 , 佢 亦 未 必 過 到 自 己 關 。 呢 個 亦 算 係 一 種 自 卑 。 雖 然 心 理 學 家 講 過 自 卑 係 心 理 活 動 原 動 力 , 但 對 於 我 市 民 講 , 一 個 政 客 連 咁 簡 單 問 題 都 答 得 咁 閃 縮 , 只 代 表 呢 條 友 係 信 唔 過 !

發表迴響

