不 要 剝 削 他 們 的 希 望

最 低 工 資 令 最 弱 勢 工 人 失 業 , 特 別 係 智 力 較 低 工 人 , 佢 就 業 希 望 隨 時 因 為 最 低 工 資 而 幻 滅 。 之 但 係 , 最 弱 勢 工 人 聲 音 , 就 永 遠 得 唔 到 政 客 重 視 … …

主 持 : 高 明 輝

 

匡 智 會 松 嶺 職 業 訓 練 中 心 提 供 圖 片

1


zoom

 

黃 紹 基 :
服 務 對 象 就 係 智 力 低 細 路 仔 或 年 輕 人 … … 假 如 話 有 最 低 工 資 , 咁 可 能 會 影 響 佢 , 因 為 我 發 覺 我 學 員 做 雖 然 冇 問 題 , 但 對 於 速 度 、 適 應 新 環 境 、 執 生 , 佢 係 有 困 難 。 你 要 佢 去 競 爭 , 同 普 通 人 一 樣 咁 快 , 可 能 佢 未 必 做 到 , 僱 主 會 諗 , 佢 慢 過 人 喎 , 畀 同 樣 工 資 會 唔 會 冇 咁 數 呢 ?


zoom

 

有 冇 一 係 特 別 會 影 響 到 你 學 員 呢 ?

黃 紹 基 :
同 事 覺 得 呢 個 智 力 低 同 事 , 手 腳 慢 過 我 , 但 佢 又 同 我 一 樣 人 工 , 咁 佢 會 唔 會 唔 舒 服 呢 ? 可 能 因 為 咁 唔 接 受 我 年 輕 人 … …
一 個 好 耐 以 前 發 生 實 例 , 我 智 障 學 員 畢 業 之 後 , 由 於 佢 外 表 、 能 力 都 幾 高 , 佢 去 學 校 搵 份 工 , 你 都 知 學 校 工 友 梗 係 個 個 同 事 一 樣 人 工 , 我 聽 到 其 他 工 友 係 對 佢 唔 係 幾 滿 意 … … 其 實 有 僱 主 都 會 擔 心 呢 樣

2


zoom

 

好 多 時 一 般 打 工 仔 入 職 人 工 都 係 較 低 , 但 係 入 職 後 得 到 經 驗 同 技 術 , 提 升 收 入 , 你 學 員 有 冇 咁 個 案 ?

黃 紹 基 :
最 早 期 佢 ( 學 員 ) 可 能 得 六 成 工 資 , 慢 慢 僱 主 好 欣 賞 佢 , 覺 得 佢 好 忠 實 , 熟 練 個 技 術 之 後 , 有 僱 主 係 慢 慢 加 。
試 過 有 學 員 返 探 我 , 佢 工 資 係 去 到 九 千 , 呢 個 ( 學 員 ) 當 然 係 比 較 突 出 。


zoom

 

家 好 多 人 將 工 資 同 尊 嚴 掛 , 人 工 低 就 係 冇 尊 嚴 。 學 員 人 工 比 一 般 人 低 , 會 唔 會 因 此 而 做 得 唔 開 心 呢 ?


zoom

 

黃 紹 基 :
學 員 出 去 做 之 後 , 佢 係 成 熟 好 多 , 你 覺 得 佢 真 係 好 似 普 通 人 一 樣 , 甚 至 有 人 話 , 點 解 唔 同 晒 呢 個 年 輕 人 。
同 事 亦 都 接 受 佢 , 甚 至 有 同 事 放 工 會 同 佢 去 行 公 司 , 佢 買 , 我 覺 得 呢 樣 對 年 輕 人 講 , 仲 重 要 過 工 資 。

3


zoom

 

經 濟 轉 差 , 差 唔 多 每 星 期 都 有 公 司 出 事 。 職 位 面 臨 收 縮 之 下 , 竟 然 仲 有 政 客 話 「 打 工 仔 更 需 最 低 工 資 保 障 」 , 保 障 得 到 工 資 , 但 係 失 去 工 作 , 咁 又 有 乜 用 呢 ?

黃 紹 基 :
坦 白 講 , 我 志 願 機 構 搞 社 企 , 當 然 冇 一 般 商 界 搞 得 咁 好 … … 我 經 營 社 企 係 有 一 定 困 難 , 特 別 家 金 融 海 嘯 咁 多 , 我 困 難 仲 多 … …
面 對 最 低 工 資 , ( 我 ) 真 係 擔 心 做 唔 到 落 去 。


zoom

 

王 國 興 :
唔 能 夠 經 濟 唔 好 時 就 唔 做 ( 最 低 工 資 立 法 ) , 經 濟 好 時 先 做 。


zoom

 

最 低 工 資 對 能 力 較 低 工 人 講 , 根 本 就 係 有 害 無 益 , 就 算 立 法 後 會 豁 免 智 力 較 低 人 士 , 最 多 只 可 以 令 害 處 冇 咁 大 , 不 過 , 其 他 弱 勢 但 唔 能 夠 明 顯 分 級 工 人 就 身 受 其 害 。
特 別 呢 個 環 境 下 , 係 咪 真 係 好 似 政 客 所 言 , 立 法 後 完 全 冇 壞 影 響 、 冇 人 失 業 , 兼 且 所 有 工 人 都 必 然 加 人 工 … … 《 蘋 果 批 》 希 望 所 有 讀 者 再 諗 一 諗 。

發表迴響

